Látomás Pugacsevánál.

Mihail Jurievich Lermontov Mihail Jurjevics egyik kortársa, V. Belinszkij kritikus azt írta, hogy ez a mű "költőnk kedvenc ideálját" tükrözi. A klasszikus romantikus orosz költészet egyik legfinomabb példáját - a "Mtsyri" verset látomás Pugacsevánál ebben a cikkben tárgyaljuk.

A történelem írása Az "Mtsyri" a kaukázusi élet benyomása alatt íródott mű.

emberi látási küszöbök

A hegylakók életének története, amelyet Lermontov hallott ben, első száműzetése során, a vers cselekményének prototípusaként szolgált. A grúz katonai autópályán haladó Mihail Jurjevics egy magányos szerzetessel találkozott Mtskhetában. Elmesélte élete történetét.

Gesta Siculorum — Bibliai személyek és szentek nevei a

Gyerekkorában a papot egy orosz tábornok elfogta, és otthagyta a helyi látomás Pugacsevánál, ahol egész életét a haza iránti honvágy ellenére töltötte. A grúz folklór egyes elemeit felhasználhatta M. Yu munkájában. A "Mtsyri" című vers egy központi epizódot tartalmaz, amelyben a hős leopárddal harcol. A grúz népköltészetben egy fiatalember és egy tigris harcának témája van, amelyet egy másik híres költemény tükröz - Sh. Rustaveli "A lovag a párduc bőrében".

Cím és epigráf A látomás Pugacsevánál nyelvről lefordítva az "mtsyri" "nem szolgáló szerzetes", "kezdő". Ennek a szónak van egy második jelentése is: "idegen", "idegen az idegen földektől".

látomás Pugacsevánál

Mint látható, Lermontov versének a legmegfelelőbb címet választotta. Érdekes, hogy Mihail Jurjevics kezdetben "Beri" -nek nevezte versét, ami grúzul "szerzetes" -et jelent. Eleinte Lermontov használta rá a kifejezést: "On n'a qu'une seule patrie" "Mindenkinek csak egy hazája van"később azonban a költő az epigrafához választott egy részletet a királyságok 1. A "Mtsyri" című vers, amelynek tartalmát sok orosz olvasó ismeri, egy kaukázusi fiú tragikus sorsáról mesél, amelyet Ermolov látomás Pugacsevánál tábornok fogságba esett és elhurcolt szülőföldjéről.

Útközben látomás Pugacsevánál gyermek megbetegedett, és az egyik helyi kolostorban hagyták. Itt látomás Pugacsevánál fiú kénytelen volt "napfénytől távol" tölteni az életét. A gyermeknek folyamatosan hiányzott a kaukázusi kiterjedés, visszasétált a hegyekbe.

Egy idő után úgy tűnt, hogy megszokja a kolostor szűkös életkörülményeit, megtanult egy idegen nyelvet, és máris szerzetes elnevelésére készült. Tizenhét éves korában azonban a fiatalember hirtelen erős érzelmi impulzust érzett, ami arra kényszerítette, hogy hirtelen elhagyja a kolostort, és ismeretlen földekre meneküljön.

Szabadnak érezte magát, visszatért látomás Pugacsevánál emléke.

  • Myopia a görcsből
  • Mi a trinokuláris látás

A srác emlékezett az anyanyelvére, az egykor hozzá közel álló emberek arcára. A friss levegőtől és a gyermekkori emlékektől megrészegülve a fiatalember három napot töltött szabadon.

Szóbeli irodalmi műfajok. Irodalmi műfajok

Ebben a rövid idő alatt mindent meglátott, ami a fogságtól megfosztotta. A srác csodálta a hatalmas grúz természet képeit, egy gyönyörű lány kecsesen töltötte meg a kancsót vízzel. Halálos csatában legyőzte a leopárdot, és megértette saját erejének látomás Pugacsevánál mozgékonyságának mértékét. Három napig a fiatalember egész életet élt, tele élénk érzelmekkel és érzésekkel. A srác teljesen véletlenül, emlékezet nélkül a kolostor közelében talált, és nem volt hajlandó enni, mert rájött, hogy fogságában nem folytathatja korábbi életét.

látomás Pugacsevánál jövőkép és televízió

Az utat Mtsyri lázadó szívéhez csak egy öreg szerzetes találta meg, aki megkeresztelte. Bevallva az ifjúságot, az idősebb megtudta, mit látott és érzett a srác a sikertelen szökésének három napja alatt.

Epikus műfajok

A vers műfaja és kompozíciója Lermontov számos művet írt a kaukázusi életről. A "Mtsyri" vers ezek közé tartozik. A költő a Kaukázust a határtalan szabadság és szabadság területével társítja, ahol az embernek lehetősége van az elemekkel folytatott harcban bizonyítani, beolvadni a természettel és saját akaratának alávetni, csatát nyerni önmagával.

A romantikus vers látomás Pugacsevánál egy lírai hős - Mtsyri - érzései és tapasztalatai köré épül.

Lírai műfajok

A mű formája - látomás Pugacsevánál vallomás - lehetővé teszi a legigazságosabb és legmélyebb feltárását egy fiatalember lélekképének. A mű kompozíciója jellemző az ilyen jellegű versekre - a hős szokatlan körülmények közé kerül, a fő helyet a monológ-vallomás veszi át, az ember belső állapotát írja le, és nem a külső helyzetet. Vannak azonban eltérések a tipikus látomás Pugacsevánál alkotástól is. A versben nincs visszahúzódás vagy lebecsülés.

A cselekvés helye itt pontosan meg van jelölve, a költő tájékoztatja látomás Pugacsevánál olvasót azokról látomás Pugacsevánál körülményekről, amelyek a fiatalembert kolostorba vitték. Mtsyri izgatott beszéde következetes és logikus történetet tartalmaz a vele történt eseményekről. Természet és valóság Az "Mtsyri" vers nemcsak a főhős belső élményeinek pszichológiailag pontos bemutatása, hanem a grúz természet csodálatos leírása is.

Festői háttér, amelyen az események kibontakoznak a műben, és eszközként szolgál látomás Pugacsevánál fiatalember reakciójára is egy zivatarra, amikor "örömmel fogadná a vihart", féktelenül és bátran, az elemek elleni harcra kész emberként jellemzi. A hős lelkiállapota egy zivatar utáni csendes látomás Pugacsevánál, a "menny és föld" titkainak megértésére való készsége a srácot finom és érzékeny emberként jellemzi, képes meglátni és megérteni a szépet.

Lermontov számára a természet a belső harmónia forrása. A versben szereplő kolostor az ellenséges valóság szimbóluma, amely miatt egy erős és rendkívüli ember felesleges egyezmények hatása alatt hal meg. Irodalmi elődök Az "Mtsyri" versnek, amelynek szereplőit ebben a cikkben ismertetjük, több irodalmi elődje van.

Hasonló történetet ír le egy fiatal szerzetes sorsáról I. Kozlov "Csernec" című látomás Látomás Pugacsevánál. A hasonló tartalom ellenére ezek a művek más ideológiai összetevővel rendelkeznek. Lermontov költeményében az I. Az "Mtsyri" magában hordozza azokat a motívumokat, amelyek a költő korai műveiben már megjelentek: "Boyarin Orsha" és "Vallomás". Lermontov kortársai felfigyeltek "Mtsyri" hasonlóságára Byron "The Chignon Rab" -jával, amelyet Zsukovszkij fordított oroszra.

A hős azonban utálja a társadalmat, és egyedül akar maradni, míg Mtsyri az emberekre törekszik. Kritika M. Lermontov kapta a kritikusoktól a leghízelgőbb kritikákat. Az "Mtsyri" nemcsak ideológiai tartalmával, hanem bemutatási formájával is meghódította az irodalomkritikusokat. Belinsky megjegyezte, hogy a műrímel, amellyel a mű íródott, "hirtelen hangzik és zuhan, mint egy kardcsapás", és ez a vers összhangban van "a hatalmas természet elpusztíthatatlan erejével és a vers hősének tragikus helyzetével".

Cím és epigráf

Következtetés Az látomás Pugacsevánál M. Yu legjobb verse. Ebben a költő bemutatta költői képességeit és olyan gondolatokat fogalmazott meg, amelyek közel álltak lázadó természetéhez.

Az a látomás Pugacsevánál és erő, amellyel Mihail Jurjevics leírta egy nagy teljesítményre képes, de a kolostor falainak csendjében vegetálásra kényszerülő fiatal szenvedéseit, természetesen maga a szerző legbelső érzéseit fejezi ki.

Most mindegyikünk újraolvashatja az "Mtsyri" -t, megérezheti ennek a csodálatos műnek az erejét és szépségét, és Lermontov "Mtsyri" verse, amelyet ben írtak, a klasszikus orosz romantikus vers fejlődésének csúcsa. Megalkotásakor Lermontov betartotta a Byronic-vers hagyományait, ugyanakkor sikerült kizárólag a saját, a szerző sajátosságait behozni a műbe.

Az "Mtsyri" egy tipikus romantikus hős történetét meséli el. Ugyanakkor Lermontov "Mtsyri" című versének kompozíciója és cselekménye egyedülálló. A kompozíció jellemzői A vers két egyenlőtlen részre oszlik.

A történelem írása

Az első, amely a huszonhatból két fejezetet foglal látomás Pugacsevánál, megismerteti az olvasót az akció helyszínével a kolostor leírását adják megés röviden elmondja a hős életét az események előtt. Itt, a második fejezetben bemutatjuk az "Mtsyri" című vers cselekményét. A főszereplőt, egy fogságban tartott kaukázusi fiút a kolostorba hozták, ahol hosszú betegség után kezdőként élt. A kolostorban iskolázott, idegen nyelvet tanult, és mandulázásra készült, de egy viharos éjszakán eltűnt.

Három napig tartott látomás Pugacsevánál sikertelen keresés, de amikor a szerzetesek végül megtalálták, Mtsyri már haldokolt.

látomás Pugacsevánál homályos látás a magas vérnyomásból

Összeszedve utolsó erejét, megteszi híres vallomását. Látomás Pugacsevánál főszereplő egész sorsa már a második fejezet felolvasása során kiderül, látomás Pugacsevánál ebben az esetben minek szentelik a verset?

Ebben Lermontov megadja a szót főszereplőjének, lehetőséget ad Mtsyrinek, hogy "elmondja a lelkének".

  1. A prózában nincs ilyen egyértelmű felosztás Nem könnyű azonnal meghatározni, hogy melyik műfaj ez vagy az a mű.
  2. Látásvizsgálat kashirában
  3. Műhely a látás

A romantikus hős tapasztalatai, külső és belső szabadságkeresése, és végül a kétségbeesés az őt ért kudarctól - ezek a fennmaradó huszonnégy fejezet alapjai. Annak érdekében, hogy látomás Pugacsevánál lehető legteljesebben feltárja Mtsyri belső világát, Lermontov a vallomás egy formáját választja, amelyet a romantikus látomás Pugacsevánál egyik legsikeresebb formájának tekintettek.

Mint látható, Mtsyri versének kompozíciója az összes fő elemet közvetlen sorrendben tartalmazza. A kiállítás adott - egy történet a hős életéről a kolostorban, a cselekmény cselekménye tekinthető Mtsyri kolostorból való menekülésének pillanatának. Van egy romantikus költeménynek egy hagyományos befejezése is - egy karakter halála. Látomás Pugacsevánál vers alapelemeinek megőrzésével a "Mtsyri" kompozíció sajátosságai pontosan a versben szereplő időtervek és a kompozíció részei közötti arányban vannak.

A hangsúly Mtsyri általánosságban eltöltött három napon van: a verset nekik szentelik, és nem a hős egész életének. Lermontov összetetten hangsúlyozza ezeknek a napoknak a jelentőségét, köszönhetően azok átfogó leírásának.

látomás Pugacsevánál

Művészi és stilisztikai technikák felé is fordul. A száraz, rövid, akár a naplóban szereplő feljegyzések, a vers elején szereplő narratív stílus átváltoztatása figuratívra, sőt néhol a főszereplő nevében tett lelkes beszéd ismét hangsúlyozza vallomásának fontosságát. A vers csúcspontja A cselekmény előrehaladásához szükséges fontos kompozíciós elem a csúcspont - a hős és antipódjának közvetlen ütközésének pillanata vagy ötleteik küzdelme. Mtsyri esetében a vers csúcspontja nevezhető a hős leopárddal vívott harcának epizódjának.

Itt Mtsyri fizikai és lelki szépségének látomás Pugacsevánál jelenik meg az olvasó előtt. Nemcsak a győzelmet látomás Pugacsevánál, hanem a természettel egyetlen harmonikus egésszé olvad össze. Diadalának pillanatát nem árnyékolja be a rivális gyűlölete, Mtsyri őszintén csodálja őt, és örül a csata szépségének. Számára ez egyenrangú konfrontáció.

Ez szokatlan egy klasszikus romantikus versben is, amely általában egyértelműen meghatározza a jó és a rossz oldalát. Lermontov költeményében lehetetlen biztosan meghatározni, hogy kit tartanak a hős fő ellenségének, és azzal szemben, hogy mire épül "Mtsyri" cselekménye.

A vers konfliktusának jellemzői Látomás Pugacsevánál verset a természet megszemélyesíti, aktívan cselekvő karakter, és annak megnyilvánulásai: egy leopárd, sötét erdő, a nap forrósága tévútra vezeti a hősöt, és elzárja a szülőföldhöz vezető látomás Pugacsevánál.

A túlságosan ragyogó napsugár - így a szabad életet metaforikusan jelölik a versben - elpusztíthatja, ami történik. De a természet nem tekinthető ellenségnek a főhős számára, mivel ő maga is része ennek, és csak vele egységben tudja boldognak tekinteni magát.